logo

Termín súťaže: streda 24. 4. 2024

V školskom roku 2023/24 sa bude konať ďalší ročník súťaže v programovaní v jazyku Python. Súťaž je určená pre žiakov 8. a 9. ročníka ZŠ a 1. až 4. ročníka stredných škôl, resp. žiakov tercie až oktávy osemročných gymnázií.

Súťaž je určená najmä žiakom, ktorí majú záujem o programovanie v jazyku Python s využitím jeho grafických možností výhradne iba pomocou modulov turtle a tkinter.

Súťaž trvá 90 minút a sú v nej 3 súťažné úlohy:

Pokyny pre organizovanie súťaže

Materiály

Jazyk Python vznikol v roku 1989 a jeho autorom je Guido van Rossum. Je to interpretovaný jazyk, ktorý je vyvíjaný ako open source projekt. Jazyk Python je multiplatformový a v súčasnosti je veľmi rozšírený medzi profesionálnymi programátormi. Viac sa o jazyku Python a jeho použití nájdete napr. na wikipédii.

Materiály určené priamo na prípravu žiakov na súťaž

Ďalšie materiály

Prihlasovanie bude prebiehať cez EduPage.

Typy úloh súťaže Python Cup

  1. Nakresli obrázok pomocou čiar. Poobzeraj sa okolo seba, nájdi nejaký zaujímavý predmet alebo vzor a navrhni funkcie (s využitím modulu turtle), ktoré ho nakreslia.
    Môžeš začať tým, že čiarami nakreslíš jednotlivé písmená svojho mena alebo že nakreslíš smajlíka.
  2. Navrhni program, v ktorom včielka vyletí z úľu, obletí všetky kvietky a vráti sa do úľa. Program vymysli tak, aby včielka nelietala vždy rovnako, ale aby obletela kvietky v náhodnom poradí.
    Priprav jednu včielku a aspoň 3 kvietky. Využi modul tkinter
  3. Poznáš nejakú zaujímavú hru, v ktorej sa napr. kliká na nejakú postavu? Skús si ju naprogramovať v jazyku Python.

Kontakt na organizátorov

Hlavný organizátor

Katedra didaktiky MFI
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Univerzita Komenského v Bratislave

V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte na adrese PythonCup@gmail.com